donderdag 27 oktober 2011

Staaltjes fun

In één van de boeken die ik over bevallen gelezen heb, had ik de tip gelezen dat als je de Knip wilt vermijden, het kan helpen om op voorhand je daar beneden al regelmatig te masseren. Ze hebben er zelfs speciale massageolie voor: Perineummassageolie. Da's nog eens een woord voor het Groot Dictee der Nederlandsche Taal. Of om te gebruiken tegen die vervelende zevernonkel die voor de duizendste keer vraagt of je nog steeds niet bevallen bent intussen: sorry, ik heb nog geen perineummassageolie gevonden, ofte: baby-glijmiddel, haha.

Na enkele weken met mezelf het spelletje 'doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet' te hebben gespeeld, stond ik gisteren dan toch bij de apotheker m'n moed bijeen te rapen. Het voelde of ik kwam een familypack condooms halen. Of iets tegen aambeien. Zoiets dat je niet honderd keer wilt herhalen met een winkel vol ongeduldige wachtenden achter je. Ik boog wat voorover. Of ze perineummassageolie hadden? De man keek me aan alsof ik van Mars kwam en een mix van Japans en Zoeloe sprak. Kon ik dat nog eens herhalen? Perineummassageolie, ja, van Weleda (met wat tandengeknars erbij). Ha, dat merk deed wel een belletje rinkelen. Nee, dat verkochten ze niet.
Ok, geef dan maar gewoon die ijzertabletten waar ik ook voor kwam. Achter me kuchte een vrouw ongeduldig. Ja zeg...

Dan maar naar de betere drogist/winkel-voor-lichaamsverzorging. Een keten die ik niet bij naam ga noemen, maar waar ze wel Weleda producten verkopen (toevallig het enige merk waarvan ik al gehoord had dat ze die olie hebben). Met Allerliefste dit keer in m'n kielzog de hele zaak doorgelopen om natuurlijk pas in de allerlaatste rij de potjes massageolie te vinden. En hoera, daar stond het: perineummassageolie.

De winkeljuf scande het doosje, wierp toen een korte blik op het doosje, wierp vervolgens een blik op m'n buik en trok grote ogen. Jaja, dikke buik. Nee, nog niet voor morgen, he, anders zou ik geen perineummassageolie meer kopen (te gebruiken vanaf 34w voor maximaal effect, 4 à 5x per week). Ja, 't is een tweeling. Ooooh, zo zwaar! Maar wel toftofleukenzospeciaal ook. Allez, prettigedagnogentotziens...

En zo waggelde ik weer naar buiten. De buit was binnen. En hoera: thuis ontdekte ik nog twee staaltjes (van dagcrème en handencrème) in het doosje. Zelfs al kan het baby-glijmiddel me niet behoeden voor de Knip, dan heb ik toch lekker twee extra staaltjes erboven op gekregen.

3 opmerkingen:

  1. Hahaha, echt stom eh, als je zo in een volle apotheek zo'n woord van ik-zal-je-daar-gaan-hebben moet uitspuwen.
    Ik had dat zo ooit eens met 'qualisperm'. Hahaha. Geven ze die dingen dan nog zo'n naam waarbij iedereen met wat verstand weet wat het is/doet.

    Wel goed om weten van die zalf. Dat lijkt me nog het 'engste' aan die bevalling, die knip. Wat een idee zeg dat ze je onderkant daar gaan verbouwen, brrrrr...
    Aller, als't moet dan moet het eh, 'k ga daar dan niet flauw over doen, maar 'k zou het liever vermijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij maar ééntje en die kwam door 't keizerlijke luikje. Mijnheertje Koekepeertje vond het nodig om 4wkn, voor de uitgerekende datum zich in schuine houding te gaan positioneren. Dus die kon er langs geen kanten via de normale weg uit (babyrugje is nu toch wat groot).

    Al goed dat ik niet naar dat olietje bent moeten gaan vragen, want het had voor niets geweest dat ik down under dan zou gaan masseren.

    Moet ik nu zeggen; veel succes? Grappig.. maar als hetmotdanmothetmaar.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi, grappig maar voor jou rode konen avontuur.
    de buit is binnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen