woensdag 27 april 2011

Gevecht tussen brein en buik

Mijn brein weigert vooralsnog te aanvaarden dat er iets aan het groeien is in mijn buik. Mijn verstand slaat dagelijks een aantal keren op ''t zal wel een buitenbaarmoederlijke zijn'-alert waarna mijn keel tijdelijk dichtgaat.
Mijn maag is tegelijkertijd z'n best aan het doen om mijn brein ervan te overtuigen dat er wel degelijk een 'broodje in de oven' zit, en gooit steeds regelmatiger een vlaagje misselijkheid over me heen. Alleen mijn borsten zijn wat gekalmeerd en staan niet meer zo pijnlijk op springen, al komt dat misschien gewoon omdat ik er stilaan begin aan te wennen, want pijn doen ze nog steeds.

Op het werk gaat het intussen redelijk goed. Er hing een lekker kalme sfeer van hardwerkende collega's. Er werd al eens wat gesproken over de laatste lastige klant of een leverancier die niet alles geleverd had. En over wat ze gisterenavond op tv hadden gezien. Kon ik trouwens over mee praten: ik ben er gisteren in geslaagd om een héle film uit te kijken. Vond het een mooie film, al ben ik de titel vergeten. Allerliefste haalde het einde niet. Die gooide nog niet halverwege de handdoek in de ring nadat hij eerst al een half uur in de zetel had liggen snurken. Voor een keer waren de rollen omgedraaid. Onvoorstelbaar. Moet zijn dat mijn eerste ochtend echt uitslapen dit weekend (zondag heb ik geslapen tot 11u!! Dat was voor het eerst sinds mensenheugnis (ok, met een korte onderbreking rond 7u voor mijn Utro-pil.)) echt wel effect heeft gehad. Eindelijk weer wat slaap ingehaald.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je wat slaap hebt ingehaald en dat de eerste dagen op het werk wat minder stroef verlopen ;-).
    Na alles wat je hebt doorstaan is die onzekerheid rond je zwangerschap normaal denk ik ;-)! Probeer ook te genieten!
    Wanneer mag je op echo?

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend hoor, het groeit!
    Ik blijf duimen en hopen voor je en digitale positieve energie sturen want het is je zeer gegund lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen