maandag 10 januari 2011

Gevatte antwoorden in vertraging

Jaja, het is weer de tijd van het jaar om steevast achteraf de beste, meest gevatte antwoorden te vinden voor de stompzinnigste opmerkingen van anderen.
Gisteren hadden we een Nieuwjaarsdrink bij de buren. Dat was een leuke gelegenheid om eens iedereen beter te leren kennen (iedereen is in 2010 verhuisd naar zijn nieuwe huisje hier in de straat). En natuurlijk was één van de buurvrouwen zwanger. Daar schrok ik wat van, want ik had dat nog niet eerder in de gaten gehad en nu kon ik er moeilijk naast kijken. Ze had een flinke bolle buik en ik had flink wat moeite om mijn ogen ervan af te houden. Toch ging het; mijn humeur werd er niet door ondergraven al kwamen er ook geen felicitaties over mijn lippen. Als het voor anderen een vanzelfsprekendheid is dat ik kinderloos ben (natuurlijk denkt iedereen dat dat mijn eigen keuze is, he), dan is het voor mij een vanzelfsprekendheid dat zij daar wel met een bolle buik zit en dan moet ze ook geen rondedansjes van mij verwachten. Nah...

Maar dan barstte natuurlijk het gebabbel los over gezinsuitbreidingen en één van de buren lachte op een bepaald moment: 'ik denk dat dat hier nog een echte kweekvijver gaat worden met al die jonge koppels' met een gratis knipoog en een por in onze richting, hijzelf trouwens zelf een onderdeel van één van die jonge koppels.

'Haha, heb je het over je eigen plannen?' Dat was het supergevatte antwoord waar ik ineens op kwam toen ik mezelf daarnet een tasje thee stond te zetten. Gisteren kwamen Allerliefste en ik natuurlijk niet verder dan een schaapachtige lach waardoor ik me redelijk stom voelde en de gedachte: 'je moest eens weten...'. Ik heb me trouwens nu al voorgenomen dat het gewoon op het geboortekaartje zal komen te staan: “het was iets langer wachten en de ooievaar had wat hulp nodig. Daarom zijn we nu dan ook bijzonder blij met ons wondertje ...”. En iedere buur, en ook iedere neef, nicht, nonkel, tante, vriend(in) en collega (m/v) zal dat in de bus krijgen. Nah...

Oh ja, ik heb de tweede echo in mijn natuurlijke cyclus gehad. Het nieuws was niet zo rooskleurig. Mijn cyclus komt behoorlijk traag op gang. Mijn baarmoederslijmvlies is helemaal nog niet zo dik zoals het zou moeten zijn nu. Ik heb geen enkele duidelijke superieure follikel. Enkel wat kleintjes die hard hun best aan het doen zijn, maar er nog niet komen.
Mijn vruchtbaarheid heeft blijkbaar toch wel een flinke knauw gekregen de afgelopen maanden (jaren). 't Is weer wachten en hopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten