woensdag 24 november 2010

Elegant in blauw

Ik moet iets toegeven. Ik ben zo iemand die heel gevoelig is voor blauwe plekken. Ik moet maar mijn been even ergens lichtjes tegen stoten en ik heb een blauwe plek. Daar komt bij dat ik af en toe echt lomp kan zijn. Ik zit ook niet zo graag stil en tafelhoeken, stoelen, fietspedalen, bureau's en ladenblokken oefenen simpelweg een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op mijn schenen en knieën. Resultaat: ik heb altijd wel ergens een blauw plek, vaak op mijn benen. Allerliefste amuseert zich er regelmatig mee: als hij mij op een gloednieuw exemplaar betrapt, dan begint hij er op te drukken tot ik in tranen ben van de pijn of van het lachen of beide.

Sinds deze zomer heb ik echter ook al blauwe plekken gehad op mijn armen na bloedprikken. En nu heb ik er weer twee nieuwe bij... op mijn buik. Geen idee of het normaal is om blauwe plekken te krijgen nadat je jezelf moet prikken. Geen idee of het normaal is dat één van die plekken toch zo groot is als een vijftig cent stuk.

Maar het is wel heel vervelend want ik ben niet dik en heb dus niet veel plaats om me te prikken (dat moet in het vet in de buik, zo schuin onder de navel) en ik heb nog wel een paar weken prikken voor de boeg, waarvan binnenkort dagelijks twéé prikken zelfs. Zal het morgen eens vragen als ik weer voor een bloedprik moet.

Daarnaast moet ik nog iets bekennen. Ik kan nogal lui zijn als het aankomt op make-uptoestanden. Da's eigenlijk gewoon niet echt aan mij besteed. Ik ben dus een lui en lomp geval dat geen make-up draagt en met doorgaans wel ergens een blauw plek op mijn benen.

Vandaag was ik het echter ineens grondig beu. Beu om me een lomp en hopeloos geval te voelen. Geen make-up en de occasionele blauwe plek op een scheenbeen is één ding, een buik vol prikgaten is wel iets heel anders. Het was tijd voor actie. Ik heb mezelf twee uur in de badkamer opgesloten en kwam er pas weer uit nadat ik grondig geboend was, inclusief een scrub-, smeer- en poederbeurt van mijn gezicht als extra verwennerijtje, en nadat ik mezelf voorzien had van een mooie laag nagellak op vingers én tenen. Toen ik de badkamer verliet, had ik zowaar het gevoel alsof ik klaar was om naar een feestje te gaan. Was wel tof. Moet ik vaker doen. Allerliefste ging volledig akkoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten