dinsdag 30 november 2010

Decadentie in het kwadraat

Het was een sjokvol weekend, maar wel vol leuke dingen: we zijn niet één keer, maar twéé keer gaan eten (vrijdag en zondag), we zijn taart gaan eten voor de verjaardagen van mijn ma en broer en we zijn naar een concert gegaan. Decadentie in kwadraat, kortom. Maar er is wel een uitleg voor. Vrijdag zijn we gaan eten omdat we geen zin hadden om te koken. Zondag zijn we een snelle hap gaan eten tussen de koffie- en taartmiddag (met (door mijn ma) zelfgemaakte chocoladetaart!! (het was haar verjaardag)) bij mijn ma en het concert. En het was niet één al feest; er moest ook gewerkt worden. Ik had mijn spulletjes mee om me bij mijn ouders effe te kunnen afzonderen voor mijn Menopurprik.

Het concert was echt tof, al moet ik zeggen dat ik tot mijn ontsteltenis mijn maag voelde keren bij de gedachte alleen al aan iets met alcohol. Allerliefste vroeg of ik niet een pintje of glaasje wijn wou, en ik trok gewoon bleek weg. Feestelijk bedankt maar nee. Nu niet. Ach ja, waarschijnlijk is het toch niet aangeraden om alcohol te drinken tijdens de behandelingen, ook al is het maar één glaasje. Ik was sowieso niet van plan geweest om te drinken. Maar dat mijn maag keerde bij het idee, dat verbaasde me toch.
En dus dronk ik maar cola tot ik er misselijk van werd. En toen kreeg ik een hele dikke knuffel van Allerliefste: 'het komt allemaal wel in orde, schat.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten