vrijdag 22 oktober 2010

Brandende kwesties

“En hoe zit het met jullie plannen? Nog niet aan kindjes gedacht?”
Djeez... kinderen. Nog totáál niet aan gedacht! Ja, wanneer zouden we er eens aan beginnen? Voor of na onze volgende reis?

“Wanneer beginnen jullie er eens aan? Jullie zijn toch al lang samen?”
We overwegen graag onze opties alvorens een weldoordacht besluit te nemen in vergelijking met sommige anderen die maar doen zonder nadenken en dan scheiden twee maanden na de geboorte van hun snotaap.

“Waar wachten jullie nog op? Jullie hebben nu toch plaats genoeg?”
Bof... We hebben inderdaad een ruime slaapkamer en dan een kleine kamer voor mij en een kleine kamer voor Allerliefste voor de dagen dat we ruzie hebben. Dan kunnen we apart slapen. Niet waar, schat? (poeslieve glimlach naar elkaar en naar de vraagsteller)

“Een kind hebben is echt waar de max! Jullie moeten er ook eens aanbeginnen. 't Is geweldig!” (Een nieuwe papa aan het woord wiens vriendin bij de eerste poging zwanger werd toen wij al gestopt waren met de pil)
Mja, so they say... Oefenen is anders ook 'not that bad' en daar hebben wíj lekker veel tijd voor.

“Ben je zwanger?” (nadat ik op een avondje uit enkel spuitwater binnen krijg. Ik heb goed drie weken ervoor de kijkoperatie gehad voor mijn endometriose, heb nog geen zin in alcohol en zit de hele avond op een stoel.)
Zwanger? Haha... Ikke? Haha, hoe kom je erbij? Ik ben ziek geweest ja, en moet nog medicijnen slikken.

“Ik had dat ook toen ik zwanger was.” (Sinds een tijdje lust ik geen koffie meer. Mogelijk een bijwerking van de hormonen waarmee mijn cyclus werd stilgelegd.)
Wees gerust, ik ben écht niet zwanger. Ik heb gewoon een buikgriep gehad en verdraag sindsdien geen koffie meer. (Maar een halve leugen...) (Nog één iemand die die opmerking maakt, en ik plak die achter 't behang!)

“Wil je hem eens voelen stampen?” (Trotse zwangere vrouw met immense bolle buik)
Nee. Wil je eens een stamp van mij voelen? Je kan er één onder je kont krijgen.
Word ik agressief van IVF of de hormoonbehandelingen? Maar nee toch! Enkel van de stompzinnige opmerkingen van anderen.

Gelukkig zijn er ook mensen die leuk reageren of de juiste vragen op de juiste momenten kunnen stellen. Gelukkig zijn deze mensen toch nog steeds in de meerderheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten